Blogia

L´ASTURIANISMU QU´ASTURIES NECESITA

Sólo un 74,8 por ciento de los asturianos se considera español, un porcentaje por debajo del cual sólo se encuentran los vascos (62,6 por ciento) y los catalanes (72,8 por ciento) y son los menos identificados como europeos

Sólo un 74,8 por ciento de los asturianos se considera español, un porcentaje por debajo del cual sólo se encuentran los vascos (62,6 por ciento) y los catalanes (72,8 por ciento) y son los menos identificados como europeos

Una encuesta de la Fundación Bertelsmann (auspiciada por Reinhard Mohn, premio «Príncipe de Asturias» de Comunicación y Humanidades de 1998) revela que los asturianos están entre los españoles que menos se identifican con España y Europa. Sólo un 74,8 por ciento de los asturianos se considera español, un porcentaje por debajo del cual sólo se encuentran los vascos (62,6 por ciento) y los catalanes (72,8 por ciento). En la encuesta choca que los asturianos estén menos identificados con España que otras regiones en las que hay un activo nacionalismo, como Galicia, donde se siente español un 77,3 por ciento de la población, o Navarra, donde ese porcentaje se eleva al 78,7 por ciento. Al contrario, los que más españoles se sienten son los extremeños (un 94,8 por ciento, los madrileños (un 92,9 por ciento) y los castellano-leoneses (un 92,5 por ciento.

Más preocupantes son los datos respecto a la identificación con Europa. Sólo un 42,9 por ciento de los asturianos se siente europeo, con lo que Asturias es la región española que menos se identifica con Europa. La encuesta, realizada entre 1.501 personas entre el 16 y el 18 de octubre, fue presentada con motivo del II Congreso «Diálogo y acción», que la Fundación Bertelsmann celebró anteayer lunes en Madrid. Sólo un 46,4 por ciento de los vascos se siente parte de Europa, y a corta distancia se cuentan los riojanos, sólo un 46,8 por ciento de los cuales se siente europeo. Los que más se identifican con Europa son los valencianos.

http://www.lne.es/secciones/noticia.jsp?pRef=1821_42_577362__Asturias-Asturianos-algo-poco-europeos

L´Ayuntamientu de Llangréu pon cursos de Llingua Asturiana (noticia de www.asturies.com)

L´Ayuntamientu de Llangréu pon cursos de Llingua Asturiana (noticia de www.asturies.com)

L’Ayuntamientu de Llangréu, al traviés del Área de Política Llingüística, ufierta dos cursos de Llingua Asturiana. Los cursos, ún d’aniciu y otru d’afondamientu, van empezar a dase’l día 12 de payares y acabarán pa mediaos d’avientu. Estos cursos de Llingua Asturiana qu’ufierta l’Ayuntamientu de Llangréu van ponese na Casa la Cultura Sama y van tener llugar los llunes, martes y xueves n’horariu de 19:00 a 21:00 hores. Los cursos son de baldre y tienen un llargor de 30 hores, les persones qu’asistan y superen los cursos recibirán el so correspondiente certificáu acreditativu. P’apuntase a los cursos o pa pidir más información sobre ellos pue facese llamando al Serviciu de Normalización Llingüística del Ayuntamientu de Llangréu (tfnu: 985678158) o mandando un corréu electrónicu a llingua@ayto-langreo.es

EL CONCEYU ABIERTU POLA OFICIALIDÁ FAE UNA WEB PALA MANIFESTACIÓN DEL DÍA 24 DE PAYARES

EL CONCEYU ABIERTU POLA OFICIALIDÁ FAE UNA WEB PALA MANIFESTACIÓN DEL DÍA 24 DE PAYARES

El Conceyu Abiertu pola Oficialidá entamó ayeri la campaña de convocatoria pa la movilización del sábadu 24 de payares. Como novedá pa esta campaña repartiránse cien mil sobres de zucre rotulaos n’establecimientos hosteleros de toa Asturies.

La que será la mayor manifestación pola oficialidá de la hestoria va tar precedida de seis marches a pie dende Xixón, Avilés, La Pola Siero, La Felguera, Mieres y Trubia.

La marcha de Xixón va salir a les 9:30 de la Gasolinera Foro; la d’Avilés a les 9:00 d’El Parche; la xente del oriente ta convocáo a les 12:30 na Plaza Mayor de La Pola Siero. A les 11.00 nel Parque Vieyu de La Felguera saldrá la marcha del Nalón; La del Caudal será a les 12:30 dende la Plaza l’Ayuntamientu. La xente del occidente aconceyará en Trubia pa salir a les 12.00 dende l’Institutu.

Asinamesmo, les marches de Xixón y Avilés alcontraránse en Llugones a les 16:00; la de La Pola y La Felguera alcontraránse en Fonciello a les 14:00. La marcha del Caudal va tener el puntu d’alcuentru en Les Segaes a les 16:30 y la marcha de Trubia fará parada en San Cloyo a les 14:30.

Toles marches llegarán a la plaza la Estación del Norte a les 18:00, hora del entamu de la gran manifestación. El grupu La Bandina va actuar dando’l cierre a esta xornada reivindicativa.............................

http://www.24payares.org./

La FSA da carpetazo al AVE del Cantábrico (Gracie s Areces)

La FSA da carpetazo al AVE del Cantábrico  (Gracie s Areces)

La Alta Velocidad unirá Santander con Santaner y ésta con San sebastián , pero los asturianos no s quedaremos sin ave para salir a europa.

La Federación Socialista Asturiana (FSA) se distanció ayer por completo del proyecto del AVE del Cantábrico. Jesús Gutiérrez, secretario de organización de la FSA, aseguró que no existe demanda social ni razones económicas que justifiquen la obra.

El AVE del Cantábrico jamás entusiasmó a los socialistas asturianos. Ya en otras ocasiones manifestaron sus reparos al proyecto. Pero nunca los expresaron de forma tan rotunda como la planteada ayer por Gutiérrez.

El secretario de organización de los socialistas hizo sus declaraciones al hilo de la presentación de la precampaña de las elecciones generales.
http://www.lne.es/secciones/noticia.jsp?pRef=1814_42_574953__ASTURIAS-PSOE-renuncia-Cantabrico-brutal-impacto-ecologico#EnlaceComentarios

la comunidá autónoma que menos medró nel periodu 2000-2006 foi Asturies (2,52%) a gran distancia d’otra comunidá uniprovincial como Murcia (4,14%)

la comunidá autónoma que menos medró nel periodu 2000-2006 foi Asturies (2,52%) a gran distancia d’otra comunidá uniprovincial como Murcia (4,14%)

El PIB del Principado aumentó el año pasado un 3,85% frente al 4,2% nacional y fue el quinto más bajo del país Funcas destaca la expansión de la industria y la construcción regionalesLa Fundación de las Cajas de Ahorros (Funcas) atribuye a Asturias la tasa de crecimiento más baja del país entre los años 2000 y 2006, aunque destaca su mejora en la convergencia con la Unión Europea. Ambas conclusiones están recogidas en el estudio 'Comunidades autónomas: aprendiendo a crecer', elaborado por el prestigioso economista Julio Alcaide y su hijo Pablo Alcaide. El informe, presentado ayer en Madrid, revela que el Principado creció en el sexenio 2000-2006 un 2,52% de media anual. El porcentaje, el más reducido de toda España, se se sitúa casi 7 décimas por debajo del desarrollo medio estatal, del 3,51%, y a una distancia aún mayor de la autonomía más dinámica, Murcia, con un alza del 4,14%.
http://www.elcomerciodigital.com/prensa/20070306/portada/asturias-redujo-diferencias-pese_20070306.html

El banzáu de Caliao en CQC (¿La nueva cultura del agua de Areces?)

LA MARQUESINA. EL ORFANATO

Yá pue tomase un café con zucre pola oficialidá del asturianu

Yá pue tomase un café con zucre pola oficialidá del asturianu

El Conceyu Abiertu pola Oficialidá, organización qu’axunta a más d’un cientu d’organizaciones pola oficialidá del asturianu, ta acabante de sacar unos sobre de zucre con propaganda de la gran manifestación que se prepara pal próximu día 24 de payares n’Uviéu. Una iniciativa que quier dar a conocer la cita d’una forma nueva y que ta yá distribuyéndose pelos chigres asturianos......................

Llei la noticia en asturnews.com:

http://www.asturnews.com/index.php?idn=5150

Xuan Xosé Sánchez Vicente presenta ‘Realidaes y ficciones’

Xuan Xosé Sánchez Vicente presenta ‘Realidaes y ficciones’

Mañana, martes 30 d’ochobre, a les ocho la tarde, va presentase’l nuevu llibru de Xuan Xosé Sánchez Vicente, perconocíu escritor y políticu asturianista. L’actu va ser nel salón d’actos del Vieyu Institutu Xovellanos. El llibru, asoleyáu pola Fundación Nueva Asturies ye ‘Realidaes y Ficciones’ y tolos asistentes van llevar un exemplar.

‘Realidaes y ficciones’ atropa dos tipos de trabayos y estudios: los de la primera estaya son trabayos de socioloxía y política, los de la segunda, de mena lliteraria. Na primera faza, «Asturies, dentro de veinte años» dibuxa’l panorama que pal autor ye’l que “nos gustaría topar a los asturianistes: una patria meyor, más grande y más asturiana, y señala los problemes que pa llograr esi sueñu esisten güei (el fundamental, los partíos madrileñistes o centralistes y la so indiferencia y despreciu por Asturies y los asturianos)”. Dientro la mesma faza, «La identidá asturiana» traza un análisis a lo llargo de la hestoria, hasta llegar hasta güei, de cuálos son los parámetros la nuestra identidá y cómo se constituyen hestóricamente......................

Llei la noticia en asturnews.com:

http://www.asturnews.com/index.php?idn=5118

El alcalde de Ribadeo (BNG) dice que las dos riberas hablan «una lengua» delante de Areces y éste no le replica (El que calla otorga.................)

El alcalde de Ribadeo (BNG) dice que las dos riberas hablan «una lengua» delante de Areces y éste no le replica (El que calla otorga.................)

El alcalde de Ribadeo, Fernando Suárez, del Bloque Nacionalista Gallego (BNG), puso la nota discordante de la celebración al afirmar que las dos riberas del Eo hablan «una lengua» y tienen «un legado histórico que hay que potenciar y preservar». Suárez resaltó que se trata de territorios complejos y diversos, aunque cercanos, con una misma cultura. «Queremos que esta declaración sea un punto de partida», añadió.
La referencia a la lengua por parte del nacionalista Fernando Suárez no es baladí si se tiene en cuenta la pugna en torno a la fala del occidente asturiano. El presidente regional, Vicente Álvarez Areces, no quiso hacer ayer comentario alguno sobre este asunto, indicando que se trataba de festejar la declaración por parte de la Unesco.

http://www.lne.es/secciones/noticia.jsp?pRef=1797_42_569396__Asturias-alcalde-Ribadeo-dice-riberas-hablan-lengua

LA MARQUESINA "INSTITU BÁSICU"

LA MARQUESINA

Cantabria logra que se incluya la conexión por AVE con Bilbao (mientres n´Asturies Areces diz que nun quier Alta Velocidá pa comunicase con Europa)

Cantabria logra que se incluya la conexión por AVE con Bilbao (mientres n´Asturies Areces diz que nun quier Alta Velocidá pa comunicase con Europa)

Cantabria ha conseguido que el proyecto de presupuestos para el año que viene recoja la promesa de Rodríguez Zapatero al presidente cántabro, Miguel Angel Revilla, para unir Santander con Bilbao a través del tren de alta velocidad, lo que garantiza la conexión de esa comunidad autónoma con Francia, a través del AVE vasco. Se ha consignado un millón de euros para estudios informativos tanto de la línea que unirá Santander con Madrid --a través de Valladolid-- como la que se dirige a Bilbao. El PSC-PSOE destacó que se haya "desgajado" el estudio del tramo Santander-Bilbao del proyecto general del AVE del Cantábrico, un proyecto que los gobiernos de Galicia y Asturias consideran que no es prioritario

http://www.lavozdeasturias.es/noticias/noticia.asp?pkid=368124

Xurde Blanco diz que'l Congresu "tien d'aprobar la oficialidá de la llingua o va incumplir convenios internacionales” (noticia espubliza www.asturies.com)

Xurde Blanco diz que'l Congresu "tien d'aprobar la oficialidá de la llingua o va incumplir convenios internacionales” (noticia espubliza www.asturies.com)

DENUNCIA QUE'L PARLAMENTU ESPAÑOL NUN APRUEBA LA OFICIALIDÁ "PORQUE NUN QUIER"

El lletráu del Serviciu Xurídicu de l'Alministración del Principáu d'Asturies, Xurde Blanco Puente, aseguró ayeri que'l Congresu de los Diputaos "tien d'aprobar la oficialidá de la llingua asturiana o va incumplir los convenios internacionales". Xurde Blanco asegura que'l Parlamentu español "nun aprueba la oficialidá del asturianu porque nun quier" y como nun lo fai, l'asturinau "nun tien derechu a nengún tipu de protección nel usu, pero los convenios internacionales sí reconocen esi derechu".

España, como país, firmó trataos internacionales y ta integráu na Unión Europea, d'onde surden, igual que dende la ONU, una serie de normatives como la Carta Europea de les Llingues Rexonales o Minoritaries, y la Declaración Universal de los Derechos Humanos. "Estes convenciones internacionales reconocen el derechu a usar les llingues minoritaries ante l'alministración y dientro de l'alministración", indicó Blanco. Poro, argumentó que "si lo que reconoz la Carta Europa ye anticonstitucional n'España trátase d'un conflictu más grande de lo que cabía esperar". ..............

Llei la noticia completa:

http://www.asturies.com/noticia.php?cod=28423

¿Están ustedes preparados para la GRAN ESTAFA? (Artículu de Xuan Xosé Sánchez Vicente)

¿Están ustedes preparados para la GRAN ESTAFA? (Artículu de Xuan Xosé Sánchez Vicente)

¿O dispuestos, o resignados, o Dánae-Tizianescamente ofrecidos? Porque en los próximos tiempos los asturianos vamos a ser víctimas de una gran estafa.

Como ustedes persaben —dicho sea en nuestra lengua— en esta legislatura se ha puesto en marcha una secuencia de reformas estatutarias, cuyas características son, al menos, tres: es un proceso desorganizado, por lo que no habrá forma de casar entre sí todas las propuestas en el marco de una legislación común; es un proceso en el que las decisiones de unas comunidades inciden sobre los derechos de otras; finalmente, se han aumentado las desigualdades políticas entre comunidades y ciudadanos: Cataluña, en concreto, se ha convertido en un una especie de estado cuasi confederal, y avanza hacia un modelo financiero semejante al navarro y al vasco.

Por otra parte, es de sobra conocido que ni PSOE ni PP han tenido nunca un gran interés por la autonomía asturiana (no por el negocio y los empleos que para cabezaleros, afines y “clientela” representa, por supuesto), y que su continuo proceder al respecto ha sido el de actuar sumisamente a las órdenes de Madrid; ambos además, y hasta ahora, al alimón. Como hemos recordado alguna vez, el vasallaje ha sido tan esperpéntico que fue la misma mano la que, en la última reforma estatutaria, manuscribió las “capaduras” que la propuesta de Asturies recibió, en el registro de las Cortes, en separados e idénticos textos del PP y del PSOE.

¿Es tan así? Veámoslo de otra forma. Desde la reforma de 1994, la competencia sobre ríos y cuencas hidrográficas, así como la de trenes intracomunitarios, están incluidas en el artículo 10.1 del Estatuto. Ello quiere decir que el PSOE —que gobernó en Asturies desde 1983 a 1995— no se acordó de hacer efectivas esas competencias durante los años 1994 y 1995, cuando ellos eran gobierno en Madrid y aquí, ni lo hizo en los años 2004, 2005 o 2006, años en que vuelven coincidir ambos gobiernos. Tampoco dijo ni pío al respecto el PP, si acaso emitió leves gorjeos sobre la inconveniencia de hacerlas efectivas. Por resumir: una historia minuciosa de las renuncias de PSOE y PP a defender Asturies y sus intereses constituiría un relato tan prolijo como vergonzoso de su escasa vocación autonomista.

De modo que el nuevo estatuto tendrá un tímido alcance competencial y estará sometido al lecho de Procusto de las órdenes de Madrid, en el que con tanto placer encurrinen PP y PSOE. Toda su batalla se limitará a proclamar que ellos no entran en cuestiones identitarias, teniéndolas por auténtica gilipollez o por cosa de memos. Al mismo tiempo, les querrán hacer ver que su escasa demanda autonomista se debe a la solidaridad con el resto de España, a nuestra condición básica de españoles, a la voluntad de igualdad entre todos los ciudadanos del Estado, a la huida de “nefastos” particularismos. Los estarán engañando y mintiendo. Les ocultarán que en todos esos particularismos (o “memeces” o “gilipolleces”), incluidas las cuestiones lingüísticas, han entrado en las Baleares, Aragón, Andalucía, Valencia y Cataluña, los estatutos ya cerrados, y entrarán en los demás. Los estafarán con la igualdad, la solidaridad y la españolidad, porque no se ve muy bien por qué nuestra aportación, la de los asturianos, a todo ello haya de ser la de conformarnos con ser menos en materias competenciales, identitarias, económicas, políticas o lingüísticas. Se conoce que los demás no son españoles, o que, siéndolo ellos, nosotros lo somos de cualidad inferior, buenos para sostenerlos sobre nuestro llombu, pero no para estar a su altura.

Hay que recordar, por otro lado, que salvo en el estatuto catalán, apoyado sólo por el PSOE, ambos partidos se han puesto de acuerdo en los demás, esto es, en dar a otras comunidades y ciudadanos mucho de lo que a ustedes, como asturianos, les van a negar.

Pero es que, además, una parte muy importante de la estafa ya se ha consumado, pues, efectivamente, para los próximos siete años, sólo para Cataluña se ha comprometido el 18,8% de las inversiones totales del Estado y otro 18% para Andalucía, lo que representa un 36,8%; a lo que habría que añadir varios sumandos de más difícil precisión acordados en los estatutos de Baleares y Valencia, con lo que ese monto total comprometido se aproximaría —según algunas estimaciones— al 48 o 49 %. En todo caso, PSOE sólo o PP y PSOE conjuntamente han decidido entregar el 36,8% de las inversiones a sólo dos comunidades. Naturalmente, las víctimas de esa minusvaloración son los demás, entre los que nos encontramos los asturianos, esto es, nosotros.

¿Se atreverán a hacerlo? se preguntarán algunos de ustedes. ¿Osarán ir contra los intereses, no sólo de los asturianos en general, sino de los 500.706 ciudadanos que depositaron su confianza en ellos en las últimas elecciones autonómicas? Yo no tengo duda alguna. Es más, puede que hayan pensado que, puesto que todo lo contado aquí arriba sobre ideología, carácter y actos era, sobre inveterado, público y notorio, ese 79,6 % de los votos representaba un aval explícito para la estafa ya en parte consumada.

Nota bene: Todo este caótico proceso de privilegios y desigualdades políticas y económicas ha contado con la participación IU. Entusiástica, por cierto.

http://www.union.asturianista.as/

 

GUEI 17 DE SETIEMBRE ALES 7:30 CONFERENCIA DE XUAN XOSÉ SÁNCHEZ VICENTE NEL ANTIGUU INSTITUTU(PLAZA DEL PARCHÍS, XIXÓN): "LOS NUEVOS BABLISTAS: EL FRACASU DE ASTURIANISMU"

GUEI 17 DE SETIEMBRE ALES 7:30 CONFERENCIA DE XUAN XOSÉ SÁNCHEZ VICENTE NEL ANTIGUU INSTITUTU(PLAZA DEL PARCHÍS, XIXÓN): "LOS NUEVOS BABLISTAS: EL FRACASU DE ASTURIANISMU"

Nel dia de la Patria Asturiana, UNION ASTURIANISTA (URAS-PAS) tacha d´«estafa» la reforma estatutaria que preparren PSOE y PP que nos mantendrá como ciudadanos de tercera en España

Nel dia de la Patria Asturiana, UNION ASTURIANISTA (URAS-PAS) tacha d´«estafa» la reforma estatutaria que preparren PSOE y PP  que nos mantendrá como ciudadanos de tercera en España


La Unión Renovadora Asturiana (URAS) y el Partido Asturianista (PAS) expresaron ayer su preocupación por la situación que atraviesa Asturias por haber «perdido el tren económico y autonómico» que conlleva «lógicamente a la pérdida del tren social». El presidente de la URAS, Sergio Marqués, sentenció que el Día de Asturias se ha «devaluado convirtiéndose en un día de triunfalismo oficial» que ha provocado la presencia de «mentiras estipuladas y establecidas desde muchos kilómetros de distancia del Principado».

Por su parte, el presidente del PAS, Xuan Xosé Sánchez Vicente, expresó que la reforma del Estatuto que preparan los grupos mayoritarios de la Junta General será «una estafa» que mantendrá al Principado en una comunidad autónoma de «tercera». Ambos apuntaron que la reforma estatutaria pasa por resolver tres problemas fundamentales: conseguir más autonomía financiera; erradicar la situación de discriminación respecto a otras comunidades con mayores competencias transferidas y, por último, terminar con la situación de desequilibrio entre regiones.

Para Marqués este día más que ser una jornada de reclamación es un día «de reflexión para pensar si la Asturias tiene los ciudadanos es la misma que quieren». Esta decisión dijo, no la puede tomar nadie por «nosotros».

 

Seguimientu na prensa asturiana de los actos de la UNIÓN ASTURIANISTA (URAS-PAS):

La voz de Asturias:

http://www.lavozdeasturias.es/noticias/noticia.asp?pkid=364022

El comercio:

http://www.elcomerciodigital.com/oviedo/20070909/politica/uras-tacha-estafa-reforma-20070909.html

La Nueva España:

http://www.lne.es/secciones/noticia.jsp?pRef=1755_42_555646__Asturias-nacionalistas-separado


UN RISPIU DE HESTORIA D´ASTURIES

UN RISPIU DE HESTORIA D´ASTURIES

Asturies una Vieya Nación Europea

Antes que desurdieren ñaciones y estaos que güei mos abulten como de siempres; muncho antes qu'España fuere una realidá política unitaria; antes qu'asomaren na historia comunidaes vecines que güei quieren acutar pa sigo'l títulu de "nacionalidá histórica", Asturies yá fuera una nación ente les naciones, con estáu propiu independiente, conocida y respetada n'Europa: el Reinu d'Asturies o Reinu de los asturianos ("Regnum Asturorum"), aniciáu en Cangues d'Onís hacia l'añu 722 de la nuesa era, foi'l primeru (y, per munchu tiempu, el más importante) de los reinos cristianos de la península ibérica, cuando la dominación árabe.

El Reinu d'Asturies -que llegó abarcar territorios bien grandes, per Cantabria, Galicia, Castiella y Portugal- Caltenía, daquella, rellaciones diplomátiques col reinu francu de Carlomagno, l'amu d'Europa naquel momentu; y comerciaba con Inglaterra y Francia. Asturies yera entós un estáu y una nación conocida y respetada tanto n'Europa comu nel mundu árabe.

L'Estáu asturianu perdió puxu y protagonismu tres abdicar Alfonso III y a partir el Reinu ente los sos fíos, García, Ordoño y Fruela. Les desavenencies ente ellos, el treslláu de la corte d'Uviéu a Lleón y el postreru inxerimientu del Reinu Astur-Lleonés na corona de Castiella, fueron quitándo-y a Asturies el protagonismu políticu que tuvo enantes; pero la nación asturiana siguió tando presente na concencia de les otres naciones contemporánies baxomedievales.

Asina, el Poema d'Almería, del añu 1147, fala d'Asturies como nación cuando, refiéndose a ella, diz asina:

"Esta nación deja a lomos de su caballo las hichadas alas y se une a otras hermanas con las alas extendidas".

Esta conciencia viva de nación, privada d'independencia y estáu propiu polos intereses y trabayos de l'alta política medieval, tuvo que xugar un papel importante en dellos acontecimientos históricos d'esa dómina; acontecimientos que podemos interpretar bien guapamente como intentos de recuperar la independencia d'Asturies frente al poder foriatu. Una independencia y un estáu propiu (el Reinu Asturianu) que nun podíen tar escaecíos -por recientes- na memoria colectiva asturiana d'aquelles dómines.

Asina, por exemplu, los sucesivos llevantamientos del conde Gonzalo Peláez escontra'l rei Alfonso VII, na primera mitá del sieglu XII, que fueron reprimíos pola fuerza de les armes de los exércitos reales, o l'episodiu del que foi protagonista doña Urraca "l'asturiana", fía bastarda del mesmu rei Alfonso VII, y que, hacia'l 1264, promovió una rebelión de calter secesionista escontra'l rei Fernando II, afitando -otra vuelta- una auténtica corte real n'Uviéu.

Estos intentos de recuperar la independencia política d'Asturies y otros fechos asemeyaos protagonizaos pol conde D. Alfonso de Noreña, qu'evidenciaben el calter insumisu y llevantiscu de los asturianos, foi lo qu'emburrió a los reis castellanos pa que tomaren la decisión d'afitar el so dominiu n'Asturies d'una forma más directa y segura. Y, asina, "pelos yerros que el conde d.Alfonso nos fizo", el rei Juan I instituyó nel añu de 1388 el "Principáu d'Asturies"; quedando d'esta forma la entera nación asturiana sometía a la corona castellana embaxu'l dominiu directu de los príncipes herederos; y non de los señores asturianos, bien propensos, a dexase llevar pola alcordanza de qu'Asturies fuera un reinu independiente enantes mesmo que la Castiella qu'agora los avasallaba.

DÍA DE LA PATRIA ASTURIANA

DÍA DE LA PATRIA ASTURIANA

Guei, 8 de Setiembre ye el dia de la Patria Asturiana , dende esti blog nun tenemos pallabres pala situacíón a la que los gobernantes d´Asturies nos lleven

  y como diz el refrán una imaxen val más que milenta pallabres.

¡¡¡¡PUXA ASTURIES!!!!

PRIMERES ACTUACIONES DEL TERCER GOBIERNU "PROGRESISTA D´ARECES"------------->>>> GOBIERNO QUE NON GOBIERNU

PRIMERES ACTUACIONES DEL TERCER GOBIERNU "PROGRESISTA D´ARECES"------------->>>> GOBIERNO QUE NON GOBIERNU

Una de las primeras medidas de las consejerías de Bienestar y Justicia, en esto se han dado prisa, ha sido sustituir el asturiano por el castellano en los rótulos de sus salas de prensa. Ambos departamentos de la Administración autonómica, hasta ahora en manos de Izquierda Unida, habían recurrido al bilingüismo para designar a ambas consejerías. A partir de ahora, el español será el único nombre que aparezca en la rotulación. Fuentes del Gobierno asturiano justificaron ayer los cambios. Indicaron que la medida parte de ambas consejerías y no de la presidencia del Principado y obedece fundamentalmente a que el asturiano no es oficial en Asturias.

Enllace: http://www.lavozdeasturias.es/noticias/noticia.asp?pkid=358396

¡¡¡¡¡¡¡Y LLUEU TIENEN LA CARADURA QUE PROMOCIÓN, DEFENSA...... DEL ASTURIANU SI PERO OFICIALIDÁ NON QUE YE IMPOSICIÓN, ¿QUE IMPOSICIÓN YE TENER LOS RÓTULOS NES DOS LLINGUES Y CAÚN QUE LO LLEA NA QUE QUIERA, ESI YE EL TALANTE DEL PSOE:EN CATALUÑA Y NEL GOBIERNU CENTRA PODER A BASE DE BAJASE LOS PANTALONES, N´ASTURIES  PODER A BASE DE REPRESIÓN POR QUE NUN OLVIDEMOS QUE VUELVEN A GANAR LES ELLECCIONES---------->>>> CONCLUSIÓN: EL PSOE ES UN HIPOCRITA DEFIENDE LES MINORIES PERO CUANDO Y SALEN RENTABLE. N´ASTURIES NUN-Y CUNDE ASINA QUE REPRESIÓN DE DERECHOS LLINGUISTICOS COMO QUE NUN FIJO XENTE A LOS QUE ELLOS ULTRADERECHISTES: POR EXIEMPLU ZAPLANA= OFICIALIDÁ DEL VALENCIANO , FRAGA= OFICIALIDÁ DEL GALLEGU, ARECES=................................NEGACIÓN DE UN DERECHU INDIVIDUAL?!!!!!!!!!!!!!!!